7 lucruri care te ajuta sa te recuperezi mai repede dupa nastere

21 Iunie 2017

de Corina Naftanaila

Se spune ca sarcina este cea mai grea perioada, insa de fapt, recuperare dupa cele 9 luni este cea care da cele mai multe batai de cap proaspetelor mamici. Atat corpul, cat si psihicul si echilibrul hormonal al acesteia trebuie sa revina la normal si nu o poate face decat cu ajutor. Astfel, iata cateva lucruri foarte simple, dar care vor fi de folos in etapa de recuperare dupa nastere.

Exercitii de yoga

Dupa venirea pe lume a bebelusului timpul devine inamicul numarul 1 al tuturor mamelor. Astfel, atunci cand ai la dispozitie cateva minute, nu le irosi, ci folosestele pentru a face cateva exercitii de yoga. Acestea te vor ajuta sa-ti recapeti tonusul muscular si flexibilitatea. Mai mult decat atat, sunt perfecte pentru relaxare prin respiratie si meditatie.

Pauza de somn

Mother's love

Specialistii recomanda tuturor proaspetelor mamici sa profite de somnul bebelusilor pentru a dormi la randul lor. Aceste momente de repaus sunt foarte rare, cel putin in primele luni de viata ale celui mic, ceea ce face ca organismul tau si starea totala sa nu fie una foarte buna. Prin urmare, cand ai macar 30 de minute libere la dispozitie, lasa treburile casnice de-o parte si odihneste-te, coprul tau iti va multumi din plin.

Urca scarile

Acesta este unul dintre cele mai simple exercitii si la indemana pentru toate mamicile cu pitici. Se pare ca atunci cand urci cateva trepte antrenezi musculatura picioarelor, tonifici fesierii si obtii un ritm cardiac mai bun. Oricine poate petrece cateva minute urcand si coborand cateva trepte, mai ales o mamica aflata in plin proces de recuperare dupa sarcina.

Sarituri

Iti aduci aminte sariturile de la incalzirea pentru orele de educatie fizica? Daca ti le-ai amintit, a venit timpul sa incepi sa le executi din nou daca vrei sa revii in forma din urma cu 9 luni. Sunt foarte simple, trebuie doar sa departezi picioarele in timpul sariturii si sa le readuci in pozitie apropiata la aterizare.

Plimbatul in parc

iStock_000038413002_MediumStudiile au demonstrat faptul ca exercitiile fizice in aer liber aduc beneficii atat asupra conditiei fizice, cat si asupra energiei si intregului metabolism. Tot ce trebuie sa faci este sa iesi la plimbare cu cel mic in carut. Chiar si alergatul incet in timp ce impingi caruciorul este bine venit indiferent de momentul zilei.

Flotari

Nu trebuie sa te gandesti doar la kilogramele in plus acumulate in partea inferioara a corpului. Nu uita ca si bratele tale si-au pierdut forma si tonusul in timpul celor 9 luni de sarcina. Astfel, profita de momentele in care bebelusul doarme si executa cateva flotari. Daca nu poti face miscarea totala, incearca sa o faci pe jumatate, asezandu-te in genunchi si lasandu-ti greutatea pe brate in timpul coborarii.

Flotari pe spate

Acest tip de exercitiu te ajuta sa te recuperezi dupa nastere dar si sa petreci timpul cu cel mic. Trebuie sa te asezi pe spate sa-ti ridici genunchii si sa-ti asezi bebelusul pe abdomen. De aici, începe distractia. Vei ridica bazinul de la sol fara sa-ti deprinzi umerii de pe podea. Sunt suficiente 3 serii a cate 10-12 ridicari. Cu siguranta cel mic va fi incantat de noua metoda de joaca iar corpul tau de va bucura de rezultate in scurt timp.

Menu