7 smoothie-uri recomandate pentru o sarcina sanatoasa

26 Iulie 2017

de Irina Olteanu

Smoothie-urile reprezinta o masa extrem de sanatoasa pentru perioada sarcinii. Iti oferim cateva sugestii delicioase si hranitoare atat pentru tine, cat si pentru bebelus, toate extrem de usor de realizat.

Smoothie-uri recomandate pentru o sarcina sanatoasa

Esti insarcinata si iti este extrem de cald in vara aceasta? Racoreste-te si hraneste-ti viitorul bebelus in acelasi timp cu o reteta de smoothie plina de nutrienti. Iti prezentam in continuare cateva retete extrem de interesante de incercat cu ingrediente delicioase, de care te vei bucura cu siguranta.

1. Smoothie din capsuni si cirese

Primul lucru care ti se spune in general cand afli ca esti insarcinata este ca ai nevoie de acid folic si folat pentru a ajuta dezvoltarea tubului neural al bebelusului tau, creierul si maduva osoasa. Vestea delicioasa este ca in plus fata de vitaminele prenatale care ti-au fost cu siguranta recomandate de medic, ciresele si capsunile constituie o sursa naturala de acid folic. Ingrediente: o cana de apa, o portocala decojita si impartita in felii, o banana cojita si taiata in bucati, 1 lingura de seminte chia, 1 ½ cana de capsuni proaspete sau congelate, 1 ½ cana de cirese proaspete sau congelate fara samburi, miere sau nectare de agave dupa gust. Se combina toate ingredientele intr-un blender electric, exact in ordinea in care sunt enumerate. Ca regula, este indicat sa adaugi initial lichidul si la final ingredientele inghetate si restul. Amesteca pana se omogenizeaza. Daca iti place mai dulce, adauga un indulcitor si amesteca din nou pana se incorporeaza bine toate ingredientele.

smoothie

2. Smoothie cu zmeura si ciocolata

Fierul este un alt nutriment important ce trebuie consumat in sarcina. Fierul ajuta corpul mamei sa creeze hemoglobina bebelusului (al carui scop este sa transporte oxigenul in sange). De obicei cand ne gandim sa stimulam aportul de fier, luam in considerare optiuni de alimente precum vita, pui sau chiar porc. Dar pentru o gustare dulce bogata in fier, iti recomandam melasa. Iar daca esti incantata de combinatia de ciololata si zmeura, acest smoothie este exact ce iti trebuie. Ingrediente: 1 cana de lapte de soia (sau orice alt tip de lapte preferi), 1 lingura de melasa, 1 lingura plina de pudra de cacao, 1 lingurita de vanilie (optional), o banana (proaspata sau inghetata), 1 cana plina de zmeura inghetata. Toarna laptele intr-un blender, adauga melasa, cacao, vanilie, apoi banana si zmeura si amesteca pana obtii o compozitie omogena si cremoasa.

3. Smoothie de banana si seminte de in

Nucile si semintele sunt cunoscute pentru cantitatile ridicate de zinc, un microelement esential in perioada sarcinii. Are rolul important de a stimula imunitatea organismului si dezvoltarea celulara a bebelusului. Asadar, rasfata-te cu acest deliciu. Ingrediente: ½ cana de lapte de soia sau de migdale, 1 banana decojita, 1 lingura de miere sau de sirop de artar, 1 lingura de seminte de in, 2 linguri de nuci decojite, 2 linguri de cafea rece. Introdu toate ingredientele intr-un blender si amesteca pana la omogenizare. Serveste rece.

4. Smoothie din afine si seminte de canepa

Acest smoothie cu aspect divin are numai cateva ingrediente, dar acest lucru nu inseamna ca este simplu. Afinele sunt pline de antioxidanti, in plus semintele de canepa ofera atat de importantii acizi grasi omega 3, ajutandu-ti bebelusul sa formeze un creier sanatos si sa confere bebeficii tuturor celulelor sale structurale. Ingrediente: o banana, 1 cana de afine congelate, 2 linguri de seminte de canepa crude, 1-2 cani de apa/lapte vegan, 2-3 cani de spanac organic, 1/8 lingurite de stevia (sau cateva curmale).

5. Smoothie cu ciocolata si fasole neagra

Cu toate aceste pofte nebunesti, induse de hormonii specifici sarcinii care confera gravidelor senzatia ca se afla intr-un roller coaster, poate fi dificil sa simti ca ai suficiente proteine in alimentatie. Proteinele pot ajuta la greturile matinale si ofera de asemenea aminoacizii care devin fundatia pentru celulele bebelusului. Acest smoothie pare surprinzator prin fasolea neagra, dar se va dovedi un deliciu. Ingrediente: 1 banana de preferat congelata, ½ cana de fasole neagra, 2 curmale medii fara samburi, 1 cana de lapte de migdale, 1 lingura de seminte de canepa, 1 lingura de pudra de cacao, 1 lingurita de scortisoara macinata, coji de cacao pentru garnitura (optional). Introdu toate ingredientele intr-un blender si amesteca pana la omogenizare. Toarna intr-un pahar si presara coji de cacao pe deasupra daca doresti. Serveste imediat.

6. Smoothie cu ananas si avocado

Aceasta reteta de smoothie este la fel de sanatoasa pentru tine precum este de atractiva vizual. Contine multe legume verzi bogate in calciu care vor consolida oasele bebelusului si vor ajuta la mentinerea tensiunii arteriale la un nivel sanatos. Ingrediente: 1 cana de apa, ½ avocado de marime medie copt, decojit si fara sambure, 2 cani de spanac, 2 cani de bucati de ananas congelat taiat bucati, 1-2 linguri de miere sau agave, dupa gust. Adauga ingredientele in aceasta ordine: apa, avocado, spanac, bucatile de ananas si amesteca pana la omogenizare (incepi intotdeauna cu ingredientele lichide si moi si adauga la final pe cele congelate). Porneste blenderul si adauga miere sau agave dupa gust, amestecand bine pana se incorporeaza toate.

7. Smoothie cu avocado, ciocolata si unt de arahide

Daca adori combinatia de ciocolata si unt de arahide, acest smoothie este exact ce iti trebuie. Prin adaugarea de avocado ii conferi o textura cremoasa, in plus acesta contine colina, un ingredient care va ajuta sistemul nervos al bebelusului, creierul si tubul neural. Ingrediente: ½ avocado de marime medie, 1 banana de marime medie bine coapta si congelata, 2 linguri de pudra de cacao, 3 linguri de unt de arahide cu textura cremoasa, 1 ½ cani de lapte neindulcit de migdale cu vanilie (mai mult sau mai putin in functie de consistenta dorita), 1 lingura de sirop de artar (in functie de gust), ½ lingurita de extract de vanilie (optionat, dar recomandat). Adauga intr-un blender toate ingredientele si mixeaza-le la viteza mare timp de 2-4 minute sau pana devine omogen si cremos. Adauga mai mult lapte pana ajunge la consistenta dorita.

Surse:

http://redtri.com; www.fitpregnancy.com; www.nomsforthepoor.com; www.babble.com; http://natashaskitchen.com; http://cookienameddesire.com

Menu