Yoghilates in sarcina

26 Iulie 2017

de Irina Olteanu

Yoghilates in sarcina reprezinta un beneficiu atat pentru sanatatea mamei cat si a copilului. Presupune o imbinare intre pilates si yoga, rezultand 60 minute de exercitiu prenatal. Mai multe informatii despre yoghilates, precum si despre beneficiile sale vei afla in continuare.

Yoga si Pilates – yoghilates

Yoghilates poate fi descrie drept locul de intalnire dintre est si vest deoarece se imbina efectiv practica antica yoga din est cu postura ce stabilizeaza corpul si imbunatateste dinamica Pilates din vest. Yoga are originile in urma au 3000 ani i.H in India. In secolul 21 este mai populara decat vreodata si s-a dezvoltat in mai multe stiluri specifice; la baza fiecarei abordari se afla emfaza de a crea o comuniune cu propriul sine. Yoga poate imbunatati puterea, rezistenta, flexibilitatea, echilibrul si claritatea mentala. Prin dezvoltarea unei intelegeri constiente a corpului, a mintii, a respiratiei si fortei vietii, apare abilitatea de relaxare profunda si imbunatatire a sanatatii.

Pilates a fost fondat in anii 1920 de catre Joseph Pilates ce a imbinat initial yoga si tehnici de culturism pentru a-si depasi problemele cauzate de boli din copilarie. Dupa ce si-a redobandit sanatatea a continuat sa dezvolte si sa isi rafineze ideile decoperind ca prin utilizarea muschilor stabilizatori si a antrenamentului de rezistenta a reusit sa asiste procesul de recuperare al unor pacienti suferind de leziuni si imbolnaviri. Metoda Pilates este in prezent cunoscuta la nivel global drept un sistem de exercitii musculare si schelice care sporesc activitatile sportive, asista in reabilitarea post accidentari si sustin persoanele cu probleme ale spatelui prin reeducarea muschilor posturali ai corpului ca sa creeze o fundatie foarte sigura si puternica pentru miscare.

Atat yoga cat si Pilates s-au modificat si adaptat in timp, prin urmare si yoghilates este o metoda in continua evolutie care inglobeaza ultimele descoperiri si metodologia cu privire la miscarea functionala, ingrijirea spatelui si exercitiul terapeutic.

yoghilates

Informatii despre yoghilates

Yoghilates reprezinta un curs prenatal ce dureaza in general 60 minute menit sa ajute la exercitii de intindere si tonifiere pentru mame si bebelusi; de cele mai multe ori jumatate din durata atentiei se concentreaza asupra legaturii mama-bebelus, iar cealalta jumatate este destinata jocului. Cursul este in principal directionat chiar de catre bebelus, deoarece gravida trebuie sa raspunda la solicitarile in continua schimbare ale bebelului sau. Este o oportunitate excelenta pentru femei de a incepe aceasta practica intr-un mediu suportiv unde trebuie sa isi aduca bebelusii si reprezinta o perioada de timp placut petrecut cu bebelusul. Yoghilates a fost creat in anul 1997 de catre instructorul certificat in pilates si antrenor personal Jonathan Urla.

Yoga reprezinta o traditie din estul Indiei care se concentreaza pe putere, flexibilitate si spiritualitate. Iar Pilates se concentreaza pe consolidarea fortei de la nivelul muschilor din profunzimea regiunii abdominale, miezul corpului. Ambele practici implica obtinerea unor anumite posturi si ambele subliniaza importanta unei tehnici corecte de respiratie, precum si intelegerea de tip meditativ (cunoscuta sub denumirea de mindfulness).

Instructorul certificat yoga Cherryl Leone sustine ca exista un grad mare de sinergie intre cele doua discipline. Filosofiile ambelor se contopesc intr-un mod extrem de natural. Nu te afli lipsit de ratiune pe o banda de alergat sau pe un aparat obisnuit de exercitii de la sala. Mintea este extrem de concentrata asupra corpului, asupra tehnicilor de respiratie. Instructorul sustine ca atunci cand preda yoghilates isi doreste ca participantii la curs sa simta ca intregul lor corp a fost antrenat intr-un mod integrat.

Cum decurge efectiv un curs de yoghilates

In cadrul programelor de antrenament efectiv yoghilates este de dorit o abordare personalizata, in sensul modificarii practicii pentru a se potrivi clientului. Fiecare persoana este unica, prin urmare oamenii sunt incurajati sa lucreze in propriul ritm si la propriul nivel, exercitiile personalizate fiind recomandate, existand desigur si timp pentru odihna si relaxare. O sedinta normala de yoghilates va include exercitii si posturi pentru a cultiva forta, rezistenta, stabilitatea si flexibilitatea, cu atentie deosebita in consolidarea tonusului in ceea ce priveste muschii de baza posturali din profunzime; acestia protejeaza coloana de leziuni, sustin organele interne si intretin constientizarea coloanei vertebrale pentru a conduce la o postura imbunatatita. Echipament precum blocuri, benzi de rezistenta, greutati, mingi si cilindri de spuma poate fi utilizat pentru a imbunatati suplimentar rezistenta si echilibrul.

In yoghilates cele 8 membre din yoga sunt implementate intr-o abordare holistica care urmareste sa reprezinte echilibru si unitate in corp, minte si spirit. Exista nu mai putin de 40 de pozitii, inclusiv ridicari pe spate, pe stern, pe picioare, cercuri cu picioarele, precum si diverse pozitii specifice yoga sau de meditatie care pot fi folosite intr-o ora pentru incepatori. In plus fata de aceste pozitii, se acorda atentie exercitiilor de respiratie, practicilor meditative pentru a linisti mintea si a dezvolta concentrarea si indrumari etice pentru a sustine un comportament corespunzator atat pe saltea cat si in afara ei.

Expertul in yoga si pilates Jonathan Urla recomanda sa iti faci un obiectiv din invatarea yoghilates. Trebuie sa inveti sa fii prezent in propria gandire si sa apreciezi simplul fapt ca respiri, te misti si te bucuri de frumusetea acestui tip de miscare. Acesta are o abordare extrem de clasica in cursul pe care il desfasoara, mai exact stretching 20 de minute. Poate fi observata o preponderenta in yoga deoarece exista pauze in pozitii si anumite intinderi sunt mentinute un timp mai indelungat. Conteaza extrem de mult deprinderea conceptelor de baza si constientizarea pozitiei pe care trebuie sa o aiba corpul. Insa cand incepe etapa de exercitii abdominale intensive, poti observa ca nu este vorba de Pilates, dar cu siguranta nu este yoga.

Yoghilates este potrivit pentru toate varstele si reprezinta metoda accesibila ideala pentru cei care se confrunta cu dureri de spate, artrita, osteoporoza si in special pentru femeile aflate in perioada post partum. Constituie o modalitate excelenta pentru dezvoltarea tonusului si a siluetei corporale, in timp ce se incurajeaza crearea unei conexiuni cu propriul sine pentru a calma sistemul nervos, a ameliora stresul, a ajuta procesul de relaxare si a insufla calm si o stare de bine generala.

Surse:

www.yogalates.com.au; www.mywellbeing.ie; www.webmd.com

Menu