Ce ceaiuri poti sa bei daca esti insarcinata

9 Octombrie 2019

de Irina Olteanu

Perioada sarcinii este una speciala, din toate punctele de vedere, iar tu trebuie sa acorzi atentie si ceaiurilor pe care le bei in sarcina. Diferite tipuri de ceaiuri in sarcina iti pot face mai mult rau decat bine.

Ce trebuie sa stii despre ceai

Ritualul de preparare si de consum al ceaiului se practica de mii de ani. Ceaiul contine polifenoli ce protejeaza inima, antioxidanti care pot scadea riscul de cancer si nutrimente care stimuleaza imunitatea. Cand esti gravida apar si mai multe beneficii. O cana de ceai poate ameliora greturile matinale si chiar poate ajuta un travaliu mai scurt. Botanista si specialista in acupunctura Amelia Hirota din Centrul de Fertilitate Phoenix spune ca „ceaiurile din plante pot ajuta la hidratarea corpului cand femeile nu doresc sa bea apa simpla”.

Multe dintre ceaiurile din plante ofera o sursa suplimentara de nutrimente precum calciu, magneziu si fier. Insa, din cauza unor studii insuficiente cu privire la majoritatea plantelor, Agentia pentru Alimente si Medicamente din SUA (FDA) recomanda precautie cand le folosesti.

Pentru a intelege care tipuri de ceai sunt sigure de consumat, este important sa cunosti cum sunt fabricate; exista doua tipuri de ceai – din plante si non-plante. Cele care nu sunt din plante pot fi negru, verde si oolong. Ceaiul negru este cel mai comun tip de ceai care nu este fabricat din plante si include mai multe varietati. Ceaiul verde are un gust mai delicat decat cel negru si oolong este o combinatie dintre acestea doua. Ceaiurile care nu sunt din plante contin cantitati variate de cofeina si antioxidanti si sunt fabricate din fructele plantelor de ceai. Cu cat este mai lunga durata de oxidare (fermentare) a frunzei, cu atat este mai ridicat nivelul de cofeina. Timpul de fierbere, marimea frunzei si tipul de frunza poate sa influenteze de asemenea cantitatea de cofeina din ceai; chiar si variantele decofeinizate pot sa contina putina cofeina. Ceaiurile din plante sunt fabricate din radacini, fructe, flori, seminte si frunze dintr-o varietate de plante, nu din frunzele reale de plante. Ceaiurile adevarate de plante nu contin cofeina si pot fi folosite si ca remedii medicinale.

Ceaiuri interzise in sarcina

Ceaiurile care nu sunt din plante – desi acestea pot avea beneficii importante asupra sanatatii datorita antioxidantilor, pot contine cofeina – nu trebuie consumate de gravidele si femeile care alapteaza. O cana medie din acest tip de ceai contine aproximativ 40-50 mg de cofeina; varianta decofeinizata contine mai putina cofeina, aproximativ 0.4 mg. Cofeina trece bariera placentara si ajunge la bebelus, care nu o poate metaboliza. Exista o controversa indelungata cu privire la cantitatea de cofeina sigura pentru bebelus; cu cat este consumata mai putina, cu atat este mai bine pentru bebelus. Discuta cu medicul care iti urmareste sarcina inainte sa le consumi.

Ceaiurile din plante sunt in mod natural fara cofeina, principala preocupare cu privire la acestea fiind lipsa datelor cu privire la plantele din compozitie si efectele lor asupra fatului. Exista pareri impartite cu privire la siguranta utilizarii lor. Majoritatea marcilor sunt considerate sigure in cantitati rezonabile. Cele care nu sunt considerate sigure de specialisti nu sunt fabricate comercial si sunt cele unde s-a utilizat o cantitate excesiva de plante (mai mare decat cele din alimentele sau bauturile uzuale), precum si cele din plante considerate toxice. Din acest motiv, si in cazul lor trebuie sa discuti cu medicul care iti urmareste sarcina inainte de a le consuma.

Informeaza-te temeinic de la medic si de la farmacist cu privire la plantele continute de ceaiurile pe care le consumi in sarcina. Prepara ceaiuri din portocale, mere, ananas, lamai, pere, scortisoara sau frunze de menta pe care le adaugi la apa fierbinte sau cafea decofeinizata. Nu prepara ceaiuri dintr-o planta pe care nu o cunosti.

Unele ceaiuri nu sunt sigure in sarcina, inclusiv cele de slabit, contra durerilor menstruale, de curatare si detoxifiere, precum si cele cu piper negru sau albastru, dong quai si altele. Sunt de evitat si ceaiurile cu efect laxativ, prin urmare trebuie sa citesti cu atentie etichetele. Medicul obstetrician Laurie Green subliniaza ca „in doze mari, unele substante care sunt naturale pot sa conduca la schimbari in nivelul de electroliti din corp; clorul, potasiul si sodiul sunt necesari pentru functionarea normala a celulelor si a organelor”.

Ceaiuri care pot cauza avort spontan:

  • lemn dulce,
  • senna,
  • coada şoricelului,
  • pelin,
  • obligeană,
  • cruşin,
  • rostopască,
  • salvie,
  • cimbru,
  • radacina de urzică,
  • ienupăr,
  • levănţică,
  • anason,
  • rozmarin,
  • busuioc,
  • vâsc,
  • scorţişoară.

Ceaiuri permise in sarcina

Exista o serie de ceaiuri etichetate drept ceaiuri pentru sarcina. Acestea contin de obicei frunza de zmeur rosu sunt considerate ceaiuri in sarcina sigure. Multi specialisti considera ca un consum regulat al acestora pot preveni complicatiile din sarcina precum travaliul prematur sau prelungit, preeclampsia, hemoragia postpartum. Studiile din domeniul au demonstrat ca acest tip de ceai poate fi consumat fara probleme de gravide si poate reduce durata travaliului, dar si numarul de interventii (ruperea artificiala a membranelor, nasterea asistata si nasterea cezariana). Ceaiul de zmeur rosu poate sa previna sarcinile de o gestatie prematura sau tardiva.

Femeie gravida stand pe o canapea cu o cana de ceai pe burta

Plantele folosite in ceaiurile care sunt sigure in sarcina

  • Frunza de zmeur rosu – bogata in fier, planta ajuta la tonifierea uterului, creste productia de lapte, scade starea de greata si usureaza durerile de travaliu. Multe ceaiuri de sarcina o contin pentru a stimula sanatatea uterina in sarcina. Exista discutii contradictorii daca poate fi folosit in intreaga sarcina sau doar in trimestrele doi si trei, prin urmare multi specialisti il recomanda doar dupa primul trimestru
  • Frunza de menta – este excelenta pentru muschii stomacului, ajutand la calmarea problemelor digestive. Ceaiul din aceasta planta este util in ameliorarea starii de greata/greturi matinale si flatulenta
  • Balsamul de lamaie – are un efect calmant si ajuta la ameliorarea irascibilitatii, insomniei si anxietatii
  • Radacina de ghimbir – ajuta la ameliorarea starii de greata si a varsaturilor, ajuta procesul de digestie si amelioreaza problemele stomacului. Este o planta digestiva, un stimulent al circulatiei si o buna sursa de zinc
  • Papadia – bogata in vitamina A, calciu si fier; poate sa ajute la ameliorarea edemului si hranirea ficatului. Trebuie folosita totusi cu precautie in sarcina
  • Musetel – bogat in calciu si magneziu, ajuta la starea de somnolenta si inflamatia articulatiilor
  • Urzici – bogate in vitaminele A, C, K, calciu, potasiu si fier. Apar in compozitia multor ceaiuri de sarcina deoarece este un tonic excelent pentru sarcina (recomandat de majoritatea moaselor si vanzatorilor de plante medicinale). Este incurajat consumul sau in sarcina deoarece ofera multe beneficii sanatatii gravidei, insa trebuie sa fie fabricat din frunze uscate si nu din radacina.
  • Rooibos – este recomandat avand un gust similar ceaiului negru. Nu contine cofeina, insa are calciu, magneziu si multi antioxidanti. Are de asemenea efecte pozitive asupra digestiei si poate ameliora colicile si refluxul gastroesofagian. Nu este bogat in taninuri (reduc absorbtia nutrimentelor).
  • Macese – o sursa excelenta de vitamina C, care ajuta la stimularea sistemului imunitar
  • Alfalfa – contine vitaminele A, D, E si K; benefica in special in ultima parte din sarcina pentru stimularea nivelului de vitamina K, ce ajuta la prevenirea hemoragiei postpartum.
  • Stevia creata – folosita in tratarea anemiei la gravide datorita nivelului ridicat de fier. Contine si vitaminele A, C si calciu. Poate fi folosita si ca laxativ.

Surse: https://americanpregnancy.org; www.parents.com; www.bellybelly.com.au

Menu

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Naste Natural Informatii Suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close