22 super alimente pentru primul trimestru de sarcina

24 Octombrie 2019

de Irina Olteanu

In perioada sarcinii este extrem de importanta alimentatia, cu atat mai mult cu cat nu este vorba doar despre propriul corp, ci de faptul ca in interiorul tau creste o alta fiinta. Urmatoarele sunt considerate super alimente, fiind deosebit de importante pentru dezvoltarea bebelusului tau.

Super alimente pentru primul trimestru de sarcina

1. Iaurt – daca nu tolerezi mesele fierbinti, iaurtul reprezinta o alternativa potrivita. Poti sa il consumi alaturi de fructe sau cu mar glazurat pentru a nu te confrunta cu probleme de stomac.
2. Spanacul – este o leguma cu frunze verde inchis, bogata in folat, aspect important deoarece previne spina bifida, un defect de tub neural. De asemenea, este bogat in fibre, fier, vitaminele A, C, E si K si mangan si magneziu.
3. Legume cu frunze verzi – nu doar in primul trimestru de sarcina, legumele cu frunze verzi sunt intotdeauna o alegere potrivita pentru tine. Sunt pline de vitamine si nutrimente si reprezinta o modalitate buna de a te satura si au putine calorii si grasime. Ajuta la digestie datorita continutului ridicat de fibre.
4. Cartoful dulce – este bogat in vitamina C, folat, fibre, vitamina B6 si potasiu. Aceste vitamine sunt extrem de benefice in primul trimestru de sarcina
5. Banane – aceste fructe sunt considerate super alimente. Tu si copilul tau veti obtine o multime de vitamine B6 si potasiu din gustarea formata din banane. Vitamina B6 este esentiala pentru dezvoltarea neurologica a bebelusului
6. Ghimbir – are puteri vindecatoare incredibile. Poti sa il adaugi in diverse preparate sub forma de condiment sau sa il fierbi si sa bei ceai. Verifica insa cu medicul ginecolog sau cu moasa pentru a te asigura ca este potrivit pentru tine deoarece poate fi contraindicat in unele situatii medicale.
7. Leguminoase – aici se includ naut, linte, fasole si mazare. Leguminoasele contin grupul de vitamine B, fier, acid folic, magneziu, zinc, potasiu si fosfor.
8. Fructe de mare – fructele de mare sunt excelente atata timp cat sunt bine gatite. Contin fier si o cantitate importanta de proteine.
9. Branza de vaci – acest aliment ajuta in combaterea starii de oboseala si contine vitamina A, vitamina D, dar si calciu, fier, magneziu, potasiu, precum si zinc. Este excelenta pentru primul trimestru de sarcina
10. Peste gras – somonul sau macroul sunt excelente pentru ca contin acizi grasi omega 3, extrem de benefici in sarcina
11. Supa de legume – supa este un mod perfect de a te bucura deodata de o varietate mare de legume. Opteaza pentru supa relativ fada, care va fi usor de digerat.
12. Avocado – un aliment excelent de consumat in primul trimestru de sarcina. Este plin de grasimi bune, bogat in fibre vegetale si o sursa excelenta de folat. Folatul este deosebit de important in prima parte a sarcinii deoarece poate reduce riscul de defecte la nastere. Conform unui studiu publicat in revista Nutrimente, care a analizat rolul pe care il joaca avocado in alimentatia gravidelor si a femeilor care alapteaza „avocado sunt niste fructe si legume unice prin faptul ca, datorita greutatii contin mult mai multe nutrimente cheie folat si potasiu, care sunt consumate in mod normal in alimentatia materae. Avocado contin de asemenea cantitati mai mari de mai multi compusi non-esentiali, precum fibre, grasimi mono-nesaturate si antioxidanti liposolubili, care au fost toate asociate imbunatatirii sanatatii materne, rezultatelor bune la nastere si/sau calitatii laptelui matern”.

super alimente

13. Cereale fortifiate – cerealele nu reprezinta cea mai sanatoasa optiune comparativ cu alte alimente, deoarece pot contine mult zahar. Insa daca nu poti digera bine alimentele fierbinti sau daca ai repulsie fata de diverse mirosuri, acest aliment reprezinta solutia pentru a primi vitaminele de care ai nevoie.
14. Fructe proaspete – fructele proaspete servite ca gustari reprezinta o alegere perfecta in locul meselor satioase. Contin putina grasime si nu contin colesterol, precum si grupul de vitamine B, acid folic si fibre.
15. Seminte chia – sunt un super aliment in sarcina. Doua linguri din acestea ofera 138 de calorii, 8.5 grame de grasime (in principal acizi grasi omega 3), 4.5 grame de proteine, 11 grame de carbohidrati si 9 grame de fibre. Semintele acestea au o sursa de calciu, fier si vitamina A. o portie ofera unei gravide peste 15% din necesarul de proteine, peste o treime din necesarul de fibre si aproape toate caloriile suplimentare pentru primul trimestru de sarcina.
16. Oua – sunt femei care le tolereaza si simt ca le ajuta la greata si un excelent punct de pornire in zi. Acestea contin proteine, colina si vitamina B12.
17. Nuci – sunt intotdeauna o gustare sanatoasa, in special daca incerci sa mananci mese regulate. Contin acizi grasi sanatosi si colina.
18. Carne rosie – este bogata in proteine, fier si vitamina B12
19. Lapte – un alt produs lactat, bogat in proteine, grasimi bune, colina si vitamina B12.
20. Pui – puiul contine proteine, vitamina B6, vitamina B12 si colina. Puiul este o sursa buna, relativ fada de proteine care pot adauga aroma preparatelor si cu putina grasime
21. Seminte de in – semintele de in contin vitamina B12 si sunt excelente pentru a le adauga la iaurt, ovaz sau cereale. Iti confera satietate si sunt bogate in nutrimente.
22. Struguri congelati – strugurii sunt absolut perfecti pentru sarcina. Iata cateva dintre beneficiile pe care ti le ofera: ajuta la dezvoltarea bebelusului, reduce inflamatia din corp, creste elasticitatea pielii si fortifica sistemul imunitar. Vitaminele minunate continute de struguri sunt: fibre, acid folic, omega 3 si DHA, calciu, vitamina A,C si B1.

Surse: https://habitatformom.com; www.motherandbaby.co.uk; www.bbcgoodfood.com

Menu

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Naste Natural Informatii Suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close