Cum iti afecteaza sarcina statul in picioare

4 Decembrie 2017

de Irina Olteanu

Statul in picioare in sarcina reprezinta o problema cu care se confrunta majoritatea gravidelor. Ce influenta are acesta asupra starii de sanatate a gravidei precum si asupra bebelusului vei afla in continuare.

Femeile sunt la fel de capabile ca si barbatii sa efectueze o munca fizica intensa. Dar in timpul sarcinii nu mai este vorba doar despre tine. Trebuie sa tii cont de ceea ce mananci, de modul in care te simti si mai ales de activitatea profesionala pe care o desfasori deoarece poti influenta in mod negativ bebelusul nenascut. In acest sens picioarele au cel mai adesea de suferit deoarece creste sarcina imprimata asupra lor, mai ales atunci cand petreci multe ore in picioare.

Cum influenteaza sarcina statul in picioare

Sarcina nu este o boala, ci o perioada din viata in care corpul tau este mai fragil. Nu ai nevoie de odihna la pat (cu exceptia unei sarcini cu risc) si poti chiar sa efectuezi exercitii fizice usoare, daca medicul consimte. Insa statul in picioare pentru un timp indelungat poate avea urmatoarele efecte:
1. Apare durere la nivelul portiunii inferioare a spatelui
Aproape 50-70% dintre femei sufera de durere in portiunea inferioara a spatelui in timpul sarcinii. De asemenea, majoritatea gravidelor acuza si dureri la nivelul picioarelor. In cazul in care munca pe care o efectuezi implica o perioada indelungata de stat in picioare, sunt sane mari sa te confrunti in consecinta si cu durerile de sapte.
2. Poate conduce la hipertensiune arteriala
Hipertensiunea arteriala este periculoasa pentru orice persoana. Insa in cazul gravidelor poate deveni o problema de viata si de moarte. Conform studiilor desfasurate in acest sens, un stat in picioare prelungit poate creste nivelul tensiunii arteriale intr-un mod exagerat.
3. Poate determina aparitia unei dureri la nivel pubian
Unele femei se confrunta cu o afectiune cunoscuta sub denumirea de disfunctie a simfizei pubiene in sarcina. Este caracterizata prin durere in regiunea pelviana, in special in apropierea osului pubian. Un stat prelungit in picioare poate agrava simptomele acestei afectiuni, crescand astfel si durerea de la nivel pubian.
4. Poate avea un impact asupra dezvoltarii fetale
Desi ti-ai fi dorit ca lucrurile sa stea complet diferit, atunci cand munca ta presupune perioade indelungate de stat in picioare, sunt sanse mari ca si bebelusul tau sa se confrunte cu o intarziere in dezvoltare.
5. Poate conduce la travaliu si nastere prematura
Unele studii au indicat faptul ca un stat prelungit in picioare poate cauza nastere prematura.
6. Poate cauza tensiune arteriala scazuta
Un stat indelungat in picioare, fara vreo pauza, poate de asemenea sa scada nivelul tensiunii arteriale.
7. Poate agrava edemul picioarelor
Multe femei gravide se confrunta cu edem sau picioare umflate in timpul sarcinii. Statul prelungit in picioare poate agrava aceasta neplacere.

sarcina

Studiu cu privire la statul in picioare in sarcina

Conform unui studiu realizat in anul 2012 in Olanda ce a implicat 4600 gravide, statul si munca in picioare un timp indelungat in sarcina poate incetini cresterea copilului. Astfel, s-a relevat faptul ca bebelusii mamelor care au petrecut un timp indelungat in picioare in sarcina au avut circumferinta craniana cu 1 cm (sau 3%) mai mica decat a celorlalti. In plus, femeile care au muncit mai mult de 25 ore pe saptamana au dat nastere unor bebelusi care au cantarit 140-200 grame mai putin in medie decat bebelusii nascuti de femei care au lucrat mai putin de acest numar de ore. O analiza asupra cresterii bebelusilor a demonstrat prezenta acestor diferente incepand din trimestrul al treilea. Munca prelungita si angrenarea in activitate profesionala solicitanta fizic nu a crescut riscul de nastere prematura sau a unei greutati mici la nastere. Medicul Jill Rabin, obstetrician si ginecolog in Centrul Medical din New York, este de parere ca gravidele trebuie sa includa o combinatie de stat pe scaun, stat in picioare si mers in fiecare zi; statul pe scaun creste riscul de cheaguri de sange, iar cel in picioare compromite fluxul sanguine catre bebelus. Studiul a fost publicat in revista Medicina Ocupationala si de Mediu.

Sfaturi cu privire la statul in picioare in sarcina

In cazul in care stilul tau de viata sau activitatea profesionala implica o perioada indelungata de stat in picioare, este momentul sa pui lucrurile in balanta. Exista unele masuri pe care le poti lua pentru a minimiza efectele adverse mentionate anterior. Iti oferim urmatoarele recomandari:
– Daca ai o sarcina cu risc si petreci mai mult de 4 ore pe zi in picioare, solicita un post la birou. Discuta problema cu seful tau, iar daca este necesar obtine o recomandare in acest sens de la medic. In caz contrar, va trebui sa renunti la serviciu incepand cu saptamana 24 de sarcina.
– Daca serviciul tau implica o perioada in care stai in picioare mai mult de 30 de minute in fiecare zi, ar trebui sa minimizezi timpul pe care il petreci in aceasta pozitie. In cazul in care incepi sa te simti inconfortabil, cauta sa iti schimbi locul de munca.
– Daca serviciul tau presupune sa stai intr-un singur loc o perioada lunga de timp, sunt indicate scurte plimbari din cand in cand
– Apeleaza la ciorapi de sustinere daca trebuie sa stai mult timp in picioare in sarcina
– In trimestrele 2 si 3 de sarcina, poarta o centura de maternitate care iti poate sustine abdomenul in crestere si poate elimina presiunea de la nivelul spatelui
– Incearca aerobicul in apa, este o modalitate excelenta de a obtine ameliorarea durerii din portiunea inferioara a spatelui
– Daca nu poti evita statul indelungat in picioare, cauta o proptea pentru picioare, de tipul unui scaun putin inalt sau al unei cutii. De cate ori este posibil, asaza un picior pe proptea pentru o perioada de timp si alterneaza-le frecvent
– Evita sa tii picioarele incrucisate cand stai asezata
– Consuma lichide din abundenta (10 cani pe zi)
– Incerca sa dormi pe parte stanga acorpului (poate ajuta la reducerea inflamatiei si amelioreaza presiunea asupra venei cave inferioare)
– Investeste in pantofi de calitate, care sustin bine talpa

– Nu in ultimul rand, incearca sa nu depui prea mult efort in ceea ce priveste activitatile casnice.

Asa cum exista mame capabile sa alerge in ultima luna de sarcina un maraton (42 km), putem porni de la premisa ca statul in picioare nu este chiar atat de nociv. Depinde, desigur, de la o persoana la alta, iar tie iti revine responsabilitatea de a lua toate masurile necesare pentru a avea parte de sarcina pe care ti-o doresti.

 

Surse:
www.momjunction.com; www.thebump.com; www.livescience.com

Menu

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Naste Natural Informatii Suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close